Аналіз виховної роботи школи за 2017-2018 навчальний рік
Відповідно до Закону України «Про освіту» в 2017-2018 н.р. виховна робота в школі була спрямована на досягнення мети: становлення морально- духовної, життєво - компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин, сім’янин ,професіонал. В своїй роботі педколектив керувався Законами України «Про загальну середню освіту», Концепцією національно- патріотичного виховання, Законами України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про охорону дитинства», Комплексною програмою профілактики злочинності, Програмою правової освіти, Конвенцією прав дитини, Конвенцією виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Конвенцією превентивного виховання дітей та молоді, основними орієнтирами виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Згідно поставлених завдань виховної роботи у 2017-2018 н.р. колектив школи працював над створенням умов для вироблення стратегій життя особистості, механізмів для самовиховання особистості, інтересу учнів до навчання, соціальної та трудової діяльності, розвитку особистості, звільнення від комплексів формалізму, заорганізованості, створення простору для реалізації прав дитини, демократичних стосунків, співробітництва, виховання активної, відповідальної особистості до життя у соціально нових умовах.
У виховній роботі основна увага приділялась набуттю учнями школи соціального досвіду, успадкування духовних надбань нашого народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формуванню в учнів особистісних ознак громадянина української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо - естетичної, трудової, екологічної культури.
В 2017-2018 н.р. було проведено засідання педагогічної ради, на якій слухалось питання виховної роботи: «Про Реалізацію розвивально-корекційного напрямку у діяльності класного керівника». Проводились наради при директору з питання «Профілактики правопорушень та злочинності серед учнів школи», «Виконання обласної програми захисту сирітства», «Виконання обласної програми «Молодь Миколаївщини за здоровий спосіб життя», «Відвідування учнями школи».
На протязі року в школі працювало методичне об’єднання класних керівників ( голова Юрченко Л.П..), було проведено 5 засідань, на яких постійно вівся пошук шляхів збагачення і розвитку змісту, форм, методів виховної роботи, формування професійного співтовариства вчителів – класних керівників, здатних на засадах інтеграції й застосування сучасних виховних технологій забезпечувати новий рівень виховання. Діяльність методичного об’єднання класних керівників була спрямована на розв’язання таких завдань:
- постійне підвищення рівня методичної підготовки та компетентності класних керівників;
- обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- виявлення, пропаганда та здійснення нових підходів до організації виховання;
- створення умов для самоосвіти класних керівників і здійснення керівництва творчою діяльністю;
- забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики;
- підвищення якості й ефективності системи виховної роботи класу, школи.
Засідання методичного об’єднання класних керівників були різні за формою та змістом:
- Круглий стіл. Тема «Удосконалення професійної компетентності класного керівника.»
- Педагогічна майстерня. Тема «Удосконалення професійної компетентності класного керівника щодо виховання в учнів ціннісного ставлення до себе і оточуючих та соціалізація дітей з особливими освітніми потребами»
- Семінар .Тема «Використання новітніх технологій у виховній роботі класного керівника».
- Методичний діалог. Тема «Система роботи класного керівника по формуванню в учнів культури поведінки».
- Методична скарбничка. Тема «Творчість класного керівника: пошук, проблеми, знахідки».
Така колективна методична робота сприяла вдосконаленню та систематизації знань класних керівників щодо виховної роботи, забезпеченню розвитку творчої атмосфери та сприятливого психологічного мікроклімату в колективі класних керівників, закріпленню практичних вмінь та навичок виховного впливу на учнів та класні колективи загалом.
Класні керівники підвищували свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно-правових документів, методичних рекомендацій. В умовах реформування національної системи освіти в Україні важливого значення набуває систематична робота класних керівників у розвитку, вдосконаленню, підвищенню власної професійної майстерності, до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються у зв’язку з переходом до НУШ. Для виконання цих завдань кожен класний керівник працював над своєю методичною проблемою. Ця робота дала змогу класним керівникам у повсякденній роботі з учнями, батьками, колегами підбирати найбільш оптимальні методи вирішення проблем, розвивала уміння передбачати ситуацію, готовність впливати на неї.
Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулювали та активізували діяльність учнів (метод проектів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання електронних презентацій). Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей учнів, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності школи активно застосовувалися сучасні форми і методи роботи класних керівників: презентації усних журналів, ігри-змагання, ситуаційно-рольові ігри , квест- гра, флеш- моб. Через такі форми роботи відбувся показ кращого досвіду, пропаганда нових педагогічних надбань і вирішення актуальних питань методики виховання, що сприяло перенесенню кращих надбань одного класного керівника в практику діяльності іншого. Класні керівники мали змогу порівняти власний досвід з досвідом колег, критично оцінити варіанти досягнення власної мети виховання підростаючого покоління.
В основу організації виховної роботи школи було покладено дві програми: « Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ України» та творчо- цільова програма «Зупинки пізнання». Згідно цих програм та загальношкільного проекту «Люди твої, Березнегуватщино» був розроблений і затверджений виховний план роботи школи та класних колективів.
Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснювалося в ряді пріоритетних напрямків як в початковій, так і в основній школі.
«Ціннісне ставлення до суспільства і держави»- напрямок виховання, який формує усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини, потребу у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу; активну громадську позицію та відповідальність за долю України:
-
-
-
- Перший урок «Україна – європейська держава»( класні керівники)
- Загальношкільна лінійка до Дня Миру та загальношкільна газета ( Панкратьєва- Чередник Н.Г., Борисенко Т.В. ,Артеменко Л.В.)
- Загальношкільна лінійка «Славетні українці» (Гуржій А.І.)
- Загальношкільна газета «Гордість України» (Мальчикова О.І.)
- Загальношкільне свято до Дня захисника України «Козацькі забави», конкурс малюнків «Подорож на Січ» ( Лебідь Є.А., Панкратьєва- Чередник Н.Г.)
- Загальношкільна лінійка До Дня рідної мови (АвраменкоМ.О.,)
- Посвята учнів у «Веселчата» (Мальчикова О.І.)
- Загальношкільна газета «Справжні патріоти України»( Гуржій А.І., Мальчикова О.І.)
- Загальношкільна лінійка «85 років геноциду українців» (Базарова Л.Г.)
- Тиждень права ( Базарова Л.Г., Мальчикова О.І., Авраменко М.О., Гуржій А.І., Артеменко Л.В., Артюшенко Н.В.)
- Загальношкільна лінійка «Україна – єдина соборна держава» ( Мальчикова О.І.)
- Загальношкільна лінійка «Люди твої, Березнегуватщино» ( Пилюга І.Я.)
- Загальношкільна газета « Обпалені війною Афганістану»( Базарова Л.Г.)
- Загальношкільна година – реквієм «Герої не вмирають» (Авраменко М.О.)
- Загальношкільна лінійка « Т.Г.Шевчено - великий син українського народу» ( Борисенко Т.В., Юхименко Т.В.)
- Загальношкільний захід «Шлях до перемоги», до Дня визволення Березнегуватщини (Базарова Л.Г.)
- Загальношкільна газета «А пам’ять священа»( Мальчикова О.І.)
- Участь у проекті «Люди твої, Березнегуватщино» ( класні керівники)
- Акція «Доброго ранку, ветеране» (класні керівники)
- Загальношкільна газета «Захисники моєї Батьківщини»( Мальчикова О.І.)
- Участь у мітингу до Дня Перемоги (Класні керівники)
- Оформлення книги «Обпалені війною» (Мальчикова О.І.)
- Участь військово- патріотичній грі «Сокіл» (Джура). (Лебідь Є.А., Гуржій А.І.)
«Ціннісне ставлення до себе» - це напрямок виховання, який дає можливість усвідомлення норм власної поведінки, прагнення бути фізично здоровим; знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічний стан, своє здоров’я; наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини, конструктивний підхід до вирішення різних життєвих ситуацій. Згідно цього напрямку в школі проводились слідуючі заходи:
-
-
-
- Година спілкування «Азбука безпеки на дорозі»
- Конкурс малюнків «Безпека дорожнього руху»
- Вікторина «Мій друг- дорожній друг»
- Осіння спартакіада. Олімпійський тиждень .( Лебідь Є.А., вчителі фізичної культури 1-4 класі)
- Загальношкільне спортивне свято «Козацькі забави»(Лебідь Є.А., Панкратьєва- Чередник Н.Г._
- Інформаційна лінійка, присвячена дню боротьбі зі СНІДом.(Артюшенко Н.В.)
- Спортивні змагання до Дня захисника України(Лебідь Є.А.)
- Лицарський турнір (Мальчикова О.І.)
- Тиждень соціальної підтримки (Артюшенко Н.В.)
- Години спілкування «Вчимося бути здоровими»
- Зимова спартакіада (Лебідь Є.А.)
- Загальношкільна лінійка «В здоровому тілі- здоровий дух»
- Години спілкування «Психічне та фізичне здоров’я: запитання та відповіді»
- День ЦЗ ( Авраменко М.О., Артюшенко Н.В., Юхименко Т.В., Безродня О.О., Рябенька А.М., Пилюга І.Я., Лебідь Є.А.)
- День порозуміння та безконфліктності (Артюшенко Н.В., Юхименко Т.В.)
- Спортивне свято «Тато, мама і я – спортивна сім’я» ( Лебідь Є.А., Артеменко Л.В. ,Юхименко Т.В.)
- Відеоурок «Безпека життєдіяльності школярів» із запрошенням працівників ДСНС ( Гуржій А.І. )
- Квест-гра для учнів 7-9 класів «Моя безпека в побуті». Парламент школи
Виховання в учнів розуміння родинних, громадських та особистих стосунків здійснювалось класними керівниками та педагогами організаторами по напрямку «Ціннісне ставлення особистості до людей, сім’ї, родини»:
-
-
-
- Участь у проекті «Люди твої, Березнегувтщино» (класні керівники)
- Акція «Старість без самотності» ( класні керівники)
- Загальношкільне свято до Дня Вчителя ( Хоменко Л.І.)
- Акція милосердя «Новий рік без самотності»
- Родинні свята до 8 Березня
- Загальношкільний захід «Свято жінки»(Гуржій А.І.)
- Години спілкування до Дня матері
- Акція милосердя «Від серця до серця» , «Допомога воїну АТО» .
Заходи виховного напрямку «Ціннісне ставлення до природи, до праці» були направлені на усвідомлення себе як невід’ємної частини природи, взаємозв’язку стану довкілля та здоров’я людей, сформованості потреби в праці, сформованості поняття професійного самовизначення. В рамках цього орієнтиру учні були активними учасниками акцій «Хай сяє чистотою рідна школа», приймали участь по впорядкуванню шкільної території, доглядали за квітами, що знаходяться на коридорі школи та в класних кімнатах. Також були проведені :
-
-
-
- Години спілкування «Земля наш спільний дім» ( класні керівники)
- Години спілкування «Майбутнє планети у наших руках» ( класні керівники)
- Шкільна виставка з природничого матеріалу в початковій школі
- Осіння та весняна толока
- Виставка малюнків «Світ, що тебе оточує»
- Години спілкування на тему «Цікавий світ професій»
- Загальношкільна газета «Всі професії важливі»
Навчальна практика (суспільно - корисна праця) пройшла організовано і якісно. Учні отримали навички роботи на землі, навички самообслуговування, відчули себе справжніми господарями своєї другої домівки.
Метою « Ціннісного ставлення до мистецтва» було сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом, як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності; розуміння ролі мистецтва як основи морально- духовного розвитку особистості . В школі були проведені слідуючі заходи відповідно до даного орієнтира:
-
-
-
- Двічі на рік Тиждень книги (Авраменко М.О.)
- Новорічні свята (педагоги – організатори, класні керівники, Білий О.І.)
- Випускний вечір
- Загальношкільний захід «Бережіть собори своїх душ» (Артеменко Л.В., Борисенко Т.В.)
- Виставки малюнків, плакатів.
- Конкурс читців – декламаторів до Дня вшанування пам’яті Тараса Шевченка
- Тиждень зарубіжної літератури (Бока М.А., Тацька Г.Л.)
Учні школи були активними учасниками районних та обласних конкурсів:
-
-
-
- Обласний Фестиваль ДЮП
- Обласний Фестиваль «Молодіжна хвиля»
- Районний етап обласного конкурсу читців – декламаторів «Молодіжна хвиля»
- Районний конкурс малюнків «Права людини - мої права»
- Районний конкурс малюнка «Охорона праці очима дітей»
- Районний конкурс декоративно – ужиткового та образотворчого мистецтва « Знай і люби свій рідний край»
- Обласний конкурс плакатів «Я майбутнє України»
- Конкурс плакатів « Здоров’я- стиль життя»
Відповідно до основних орієнтирів виховання, в школі створено і працювало учнівське врядування, метою якого було згуртування учнів, вироблення різноманітних форм, методів, програм на виконання добрих і корисних справ, розвиток різноманітних здібностей у дітей.
Задоволення та захист законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно - культурних, спортивних та інших спільних інтересів, формування в учнів почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
На початку навчального року по класах на загальних зборах відбувалися вибори класного активу та розподіл доручень між учнями, а потім був сформований шкільний парламент.
Учні, які увійшли до центру «Знання» щотижня підводили підсумки та визначали рейтинг класних колективів по навчанню та поведінці. Члени центру допомагали вчителям в проведенні, конкурсів, олімпіад, допомагали в організації шкільних предметних тижнів.
Представники центру «Дисципліна і порядок» проводили роботу, спрямовану на зменшення спізнень на лінійку, політінформацію, уроки. Також проводили роботу з порушниками поведінки на уроках та перервах, слідкували за тим, щоб учні мали відповідний охайний зовнішній вигляд.
Центр «Юнпрес» був тісно пов'язаний з усім, що відбувалося у внутрішньому житті школи . Щотижня члени центру випускали новий номер газети «Передзвін», в якій висвітлювалося шкільне життя. Вони інформували учнів, батьків, вчителів про заходи, які відбувалися в школі.
«В здоровому тілі - здоровий дух» - це девіз центру «Спортсмен» та «Здоров’я». В школі проводились різноманітні змагання з різних видів спорту, проходили шкільні спартакіади, козацькі розваги, веселі старти.
Учні з центру «Природолюб» організовували акції щодо збереження навколишнього середовища, вели пропаганду здорового способу життя. Протягом року учні займалися упорядкуванням шкільних ділянок та території школи.
Школярі не стоять осторонь акцій «Серце до серця», «Як живеш, ветеран?», «Милосердя». Учні школи допомагали одиноким людям похилого віку. За кожним класом закріплено ветерана або людину похилого віку, одиноку, яких учні вітали зі святами, приходять на допомогу.
В цьому році учні школи активно працювали, збираючи благодійну допомогу для воїнів АТО.
З великим ентузіазмом учні школи приймали участь в проекті «Люди твої, Березнегуватщино!». Провели пошукову роботу, підібрали фотоматеріали, взяли інтерв’ю й зібрали інформацію про відомих людей, біографію яких вони досліджували та узагальнили зібрані матеріали. По закінченню роботи над проектом був проведений загальношкільний захід «Люди твої, Березнегуватщино!», під час якого учні презентували підсумки своєї проведеної краєзнавчої роботи.
Учні з центру «Чистота і порядок» здійснювали контроль за чергуванням по школі, визначали рейтинг класних колективів по санітарному стану, проводили акції «Осіння толока», «Хай сяє чистотою рідна школа», проводили рейди-перевірки збереження шкільних меблів.
Учні з центру «Відпочинок» організовували різноманітні конкурси та виставки, свята, концерти; проявляли ініціативу, були надійними помічниками класних керівників та педагогів-організаторів.
Парламентом школи під керівництвом педагога-організатора Гуржій А.І. організовано та проведено:
- квести: «Безпека твого життя», «Знай і виконуй правила дорожнього руху»;
- загальношкільні лінійки: «В здоровому тілі – здоровий дух», лінійку до Дня Миру;
- інформаційну годину «Ти вічний біль, Афганістан» до 28-річниці виводу військ з Афганістану.
Учні нашої школи взяли участь в І (районному) етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»), де команда посіла ІІ почесне місце та взяли участь в зональному етапі Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежників.
Центр «Книголюб» працював над розширенням читацьких інтересів учнів школи, надавав допомогу шкільному бібліотекарю, проводив рейди-перевірки стану шкільних підручників, брав участь у проведенні тижнів книги.
Особливо хочеться відмітити роботу таких учнів:
- Василенко Вікторії, учениці 9 класу – президента учнівського самоврядування школи,
- Степанюк Анастасії, учениці 7 класу – заступника президента учнівського самоврядування школи,
- Овсяник Богдани, учениці 7 класу – члена учнівського парламенту.
Президент учнівського самоврядування школи Василенко Вікторія користувалася авторитетом серед учнівської молоді, була активним організатором та ініціатором багатьох шкільних заходів.
Роботу педколективу по вихованню громадської активності учнів школи можна вважати продуктивною та результативною.
|