Аналіз результативності навчального процесу школи за рік
У 2017-2018 навчальному році освітній процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний та фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і творчо діяти, використовувати знання в нестандартних ситуаціях .
За підсумками навчального року із 173 учнів 1-9 класів:
- Вербально оцінено 23 учнів першого класу.
- Атестовано та переведено до наступних класів 150 учнів 2 – 9 класів
- Закінчили школу – 15 учнів
На високому рівні – 19 учнів – 12,6%
Достатній рівень 54 учнів – 36 %
Початковий рівень 16 учнів -11%
Розглядаючи моніторинг рівня знань учнів за навчальний рік , слід відмітити тенденцію до зменшення початкового рівня на 4%, збільшення високого рівня на 2,6%, збільшення достатнього рівня на 6% в порівнянні з минулим навчальним роком. Це говорить про тісний зв’язок класних керівників з батьками і про постійний контроль за відвідуванням учнями школи. На поліпшення результативності освітнього процесу вплинули такі чинники:
- Широке використання дванадцяти бальної системи оцінювання
- Застосування активних форм та методів навчання
- Дотримання принципу диференціації, гуманізації навчання
- Особистісно- орієнтований підхід до кожного учня школи
Результати ДПА в 4 класі
Відповідно до наказу № 15 від 19.02. 2018 року «Про організоване завершення 2017/2018 навчального року та особливості проведення державної підсумкової атестації», наказу № 28 від 28 березня 2018 року «Про затвердження рішення педради від 27.03.2018 року щодо вибору предмета для проведення ДПА», з метою визначення відповідності освітнього рівня учнів 4 класу вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти з 15 по 17 травня 2018 року було проведено державну підсумкову атестацію в 4 класі:
- українська мова – 15 травня;
- математика - 17 травня.
Графік проведення ДПА та склад атестаційної комісії, погоджений начальником відділу освіти, затверджені варіанти атестаційних завдань ДПА учнів 4 класу за курс початкової загальної освіти. З 21 учня 4 класу взяли участь у складанні державної підсумкової атестації - 20 ( учень Сечко А. звільнений).
Державна підсумкова атестація за курс початкової загальної середньої освіти учнів 4 класу проводилась у формі підсумкових контрольних робіт з двох предметів: української мови та математики. Тексти контрольних робіт для проведення державної підсумкової атестації складені відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень, визначених навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (зі змінами) і охоплювали матеріал 4 класу на кінець навчального року. Порядок проведення державної підсумкової атестації учнів 4 класу відповідав нормативним вимогам початкової школи. На проведення кожної підсумкової контрольної роботи відводилась 1 академічна година. Оцінювання навчальних досягнень учнів під час перевірки підсумкових контрольних робіт здійснювалося відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 13.04.11 №329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» та Інстуктивно-методичних матеріалів щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів (листа МОН України від 28.01.2014 №1/9-74). Порушень щодо організації та проведення державної підсумкової атестації учнів 4 класу не було. Матеріали державної підсумкової атестації оформлені своєчасно, правильно, здані на зберігання.
За даними аналізу робіт, успішність учнів 4-го класу з української мови та математики характеризується такими показниками:
Предмет
Рівень
|
Українська мова
|
Математика
|
Кількість
|
%
|
кількість
|
%
|
Високий
|
12
|
0
|
30
|
0
|
20
|
11
|
3
|
1
|
10
|
3
|
3
|
Достатній
|
9
|
|
25
|
3
|
35
|
8
|
3
|
2
|
7
|
2
|
2
|
Середній
|
6
|
1
|
40
|
1
|
40
|
5
|
5
|
1
|
4
|
2
|
6
|
Початковий
|
3
|
1
|
5
|
-
|
5
|
2
|
-
|
1
|
1
|
-
|
-
|
Середній бал
|
7.1
|
7
|
ДПА з української мови показала, що учні мають достатній рівень мовленнєвих і правописних умінь, практично уміють застосовувати мовні знання. Дотримуються технічних правил письма, охайно оформлюють письмову роботу, формулюють основну думку тексту, визначають жанр прочитаного твору.
Метою підсумкової контрольної роботи з математики було визначення рівня сформованості в учнів 4-го класу умінь застосовувати набуті знання і вміння на практиці.
Аналіз результатів ДПА із вищезазначених предметів свідчить про те, що переважна більшість учнів достатньою мірою засвоїла програмовий матеріал з основ наук за 4-й клас. Учні готові до сприйняття та вивчення програмового матеріалу в основній школі. Лише 1 учениця (Колісніченко.Д.) отримала оцінку низького рівня з української мови та математики. .
Результати ДПА в 9 класі
Відповідно до наказу №15 від 19 лютого 2018 року «Про організоване завершення 2017/2018 навчального року та особливості проведення державної підсумкової атестації», наказу №28 від 28.03.2018 року «Про затвердження рішення педради від 27.03 2018 року щодо вибору предмета для проведення ДПА», наказу №59 від 19 травня 2018 року «Про допуск учнів 9 класу до державної підсумкової атестації в 2017 – 2018 навчальному році» з 30 травня по 08 червня 2018 року в 9 класі Березнегуватської ЗОШ I-II ступенів № 2 було проведено ДПА з 3-х предметів:
- 30травня – українська мова;
- 04 червня – математика;
- 07 червня –біологія.
Графік проведення ДПА та склад атестаційної комісії, погоджений начальником відділу освіти.
14 учнів 9 класу були допущені до здачі ДПА (Василенко Вікторія – звільнена), вчасно з’являлися на атестацію, дотримувались вимог щодо її проведення.
Всі необхідні матеріали для проведення ДПА були вчасно підготовлені вчителями - предметниками: Борисенко Т.В., Гуржій А.І., Лісовською Д.М. Вчителі використовували збірники завдань для проведення ДПА в 9 класі 2017 та 2018 року видання , рекомендовані МОН України. Порушень щодо часу, відведеного на атестацію предметів у письмовій формі не було.
Результати проведення державної підсумкової атестації подані в таблиці (додаток 1).
ДПА з математики у 9 класі показала, що учні засвоїли навчальний матеріал на високому (7.14%), на достатньому (50%), середньому ( 21.43%) та початковому (21.43%; Гнатенко Д., Скорий В., Яремко С.) рівнях.
Підсумки ДПА з української мови у 9 класі показали, що учні засвоїли навчальний матеріал на високому (14.3%), на достатньому (35.7%), середньому ( 28.6%) та початковому (21.4%; Гнатенко Д., Скорий В., Муравська М.) рівнях.
Результати проведення ДПА з біології свідчать, що учні 9 класу засвоїли навчальний матеріал на високому (14%), достатньому (50%) та середньому (36%) рівнях. Найбільші труднощі в учнів викликали завдання з відкритою відповіддю.
Самий високий середній бал з біології , трішки нижчий з української мови та математики. Майже всі учні 9 класу підтвердили свої знання річного оцінювання, а з біології та української мови покращили результати навчальних досягнень.
|