Березнегуватська ЗОШ I-II ступенів №2
Вторник, 12.12.2017, 17:00 | RSS | Приветствую Вас Гость
Главная | Регистрация | Вход
Главная
Березнегуватська ЗОШ I-II ступенів №2 - Методичний марафон
Персонал школи
Меню сайта
Форма входа
Пошук
Календарь
«  Декабрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Опитування
Як вам сайт?
Всего ответов: 21
-----
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Про підсумки проведення місячника
методичної роботи

     
Згідно річного плану роботи школи на 2016-2017н.р., відповідно до реалізації методичної проблеми школи в цьому навчальному році «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі», в лютому 2017 року в школі проходив місячник методичної роботи під назвою «Методичний марафон».
Даний методичний захід проводився в школі вперше і  був творчим експериментом вчителів. Мета проведення даного заходу – підвищення якості методичної освіти вчителів школи, активізації  освіти та самоосвіти педагогів; пробудити в колег цікавість до вивчення різних методів навчання, показати цікаві сторони процесу навчання, пропагувати бажання пізнавальної діяльності, довести колегам, що в теперішній час в суспільстві немає місця для людини, яка не поповнює багаж професійних знань.
МЕТОДИЧНИЙ МАРАФОН(надалі Марафон)  включав в себе:
     прем’єри творчого пошуку вчителів школи (демонстрація майстер – класів);
     декада авторських уроків.
Всі вчителі школи дуже відповідально поставилися до даного виду роботи.
Розпочався Марафон з уроку англійської мови (в рамках районного семінару), який підготувала та провела вчитель англійської мови Хоменко Л.І.; тема уроку «Books in our life». Людмила Іванівна продемонструвала високий рівень професіоналізму, педагогічної майстерності: розвивала у дітей навички діалогічного та монологічного мовлення, аудіювання, читання, письма, вчила порівнювати та знаходити спільні риси; розвивала навички спілкування (робота в групах, парах), розвивала креативність; виховувала інтерес до вподобання однокласників та вчителів, розуміння необхідності взаємодопомоги під час виконання колективної роботи, виховувала особистість, яка успішно реалізується в соціумі як громадянин. Дуже вдало вчитель продемонстрував вміння використовувати інтерактивні методи навчання: метод проекту, парна робота, групова робота, діаграма Вена, метод ПРЕС.  
16 лютого продовжила Марафон вчитель історії Базарова Л.Г. У 8 класі пройшов відкритий урок – суд «Іван Мазепа – герой чи зрадник». Цей авторський урок показав майстерне вміння вчителя розповідати дітям складні теми дуже зрозуміло та доступно. Дана форма проведення уроку значно активізувала пізнавальну діяльність учнів, сприяє розвитку самостійності та вмінню спілкуватися та висловлювати власні незалежні судження. Урок був спланований таким чином, що активну роль в його проведенні грали самі діти, вчитель лише направляв та коригував їхню навчальну діяльність.
21 лютого відкриті уроки давали вчитель математики Гуржій А.І. та вчитель української літератури Борисенко Т.В.
Урок Анни Іванівни за формою проведення – урок-подорож, інтегрований з природознавством. Учні 5 класу, в процесі подорожування на екзотичний тропічний острів, вивчали додавання і віднімання  дробів з однаковими знаменниками, одночасно знайомлячись з флорою та фауною тропічних островів. Завдання підібрані вчителем до уроку відзначалися різноманіттям за формою виконання робіт: усні, письмові естафети; робота біля дошки та самостійна робота; робота в парах та групах. В процесі виконання кожного виду роботи діти отримували підказки та ключі для переміщення в різні частини острова, знайомилися з унікальними видами рослин та тварин. Урок супроводжувався мультимедійною презентацією, складеною вчителем. Діти були захоплені роботою на уроці, стимульовані до якісного виконання завдань уроку, активні, творчі.


Урок української літератури вчителя Борисенко Т.В., проведений в 7 класі за темою «Ліна Костенко «Кольорові миші»», відзначався високим емоційним наповненням та значним виховним аспектом. Вчитель широко використовує на уроці силу художнього слова: виразне образне читання поезії, емоції та думки дітей, навіяні літературним твором. Діти вчилися фантазувати, розмовляти бездоганною літературною мовою, прогнозувати ситуації. Підбір методів навчання дозволив вчителю повністю реалізувати поставлену мету уроку, змушував дітей бути активними, зацікавленими. Протягом заняття вчитель реалізує принципи науковості, доступності, зв’язку з життям, широко використовує міжпредметні зв’язки. Тетяна Василівна  дуже ефективно використовує роботу з підручником та робочим зошитом, навчає дітей знаходити відповіді на життєві ситуації в художній літературі. Мова вчителя виступає в ролі окремого засоба навчання: доступна, літературно грамотна, чітка, повністю відповідає ефективному сприйняттю дітьми навчального матеріалу.
Урок російської мови за темою «Обращение» пройшов 22 лютого на базі 5 класу. Вчитель російської мови Тацька Г.Л. формою проведення уроку вибрала урок – дослідження. Учні 5 класу працювали агентами детективного бюро, та на конкретних прикладах вивчали особливості звертання. Вчитель спланував роботу таким чином, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей. Для цього використовувалися різні види навчальної діяльності: бесіда, аналіз тексту, робота в зошиті, робота з картками усна та письмова, робота в парах. Методи навчання, реалізовані вчителем на уроці, дозволили всебічно реалізувати триєдину мету уроку, глибоко проробити не лише навчальний аспект а й значно розширити виховальний аспект заняття: усний виклад матеріалу; бесіда; спостереження над мовою; робота з підручником; метод вправ. Вчителем для активізації уваги дітей використана змістовна мультимедійна презентація. Всі присутні отримали від уроку велике професійне та естетичне задоволення.
Урок основ здоров’я в 4 класі за темою «Правила поведінки школяра під час шкільних заходів» 23 лютого провела вчитель початкових класів Авраменко М.О. Особливості цього уроку – вчителем використано в значній мірі метод ігрових технологій та ряд інших методів: пояснювально-іллюстративний, репродуктивний. Кожен етап уроку вивірений в часі, продуманий та використаний оптимально. Матеріали для уроку молодий вчитель підібрав ретельно: всі завдання та інформація, що отримували діти, дозована, розподілена і в цілому логічно пов’язана.  Марина Олександрівна протягом уроку не лише успішно навчала дітей правилам поведінки в конкретних ситуаціях, а й культивувала навики взаємодопомоги та співчуття. Тема допомоги та уваги до товариша під час біди – наскрізна думка всього уроку. Урок пройшов в швидкому темпі, завдання були цікаві, різні за розумовим напруженням та різні за темпом виконання. Для більшої наглядності Марина Олександрівна використала змістовну, яскраву мультимедійну презентацію. Протягом уроку вчитель спонукав дітей до аналізу, виробляв навички робити висновки.
Слідуючим уроком 23 лютого був інтегрований урок математики в 1 класі за темою «Лічба предметів в межах 20», проведений вчителем початкових класів Артеменко Л.В.. Форма проведення уроку – урок-подорож до бджолиної пасіки. Урок спланований вчителем таким чином, що поряд з математикою діти вивчали й природознавство(тема комахи – особливості існування бджолиної сім’ї). Особливість цього уроку – наявність гри: кожному етапу уроку відповідала гра, вдало підібрана та дуже цікава. Кожна гра – це своєрідна казка – вчитель до кожного завдання придумав ілюстрації, що дозволяло активізувати та виробити елемент зацікавленності в роботі у кожного учня.  В процесі подорожі діти виконували різні усні вправи та веселі задачі: діти представляли числа, порівнювали, усно рахували, виконували письмові вправи. Для вироблення каліграфічного письма проводилася хвилинка каліграфії. Хочеться відмітити чіткість формування вчителем завдань, збалансованість репродуктивних та пошукових методів, що сприяло ефективному виконанню навчальних завдань уроку.
24 лютого в 2 класі вчитель початкових класів Пилюга І.Я. провела урок образотворчого мистецтва «Композиційний центр. Створення аплікації «Сонце -  господар неба»». Урок розпочався з настановчого моменту – розповідалися вірші про весну, роздуми про Сонце та гармонію навколишнього світу. Для ознайомлення учнів з об’єктом уваги «Сонце», вчитель використав інтеграцію з предметом «Природознавство». Діти дізналися про природу зірки під назвою «Сонце» та її  положення в галактиці «Чумацький шлях». Також учні познайомилися з творами відомого  художника Айвазовського І.К., який в своїй мистецькій діяльності змальовував сонце; як музичний супровід використовувалася життєстверджувальна музика композитора Гріга. Практична частина – виготовлення аплікації «Сонце – господар неба», розпочалася з інструктажу з техніки безпеки життєдіяльності та інструкції щодо виконання роботи. Діти з захопленням взялися до роботи і через деякий час класну дошку прикрашали 15 сяючих сонечок. Учитель зумів створити на уроці позитивний мікроклімат, викликати в дітей бажання працювати та спілкуватися з товаришами в процесі роботи.
28 лютого відкритий урок проводився на базі 6 класу – урок зарубіжної літератури «Г.Бічер. Хатинка дядька Тома». Свої творчі напрацювання демонстрував вчитель зарубіжної літератури Бока М.А. Урок пройшов в формі бесіди вчителя з учнями. Основна частина уроку – суд над ганебним явищем людського суспільства – рабством. Діти в своїх виступах, використовуючи уривки з тексту як доказ, засуджують рабство. Діти знають текст книги, розуміють, що автор хотів довести людству. Принципи навчання, застосовані вчителем на уроці: науковість, доступність, наочність, проблемність, активність учнів, єдність освітніх, розвивальних та виховних функцій уроку. Вчитель з великим успіхом використав акторські здібності учнів – найцікавіші фрагменти повісті були інсценовані. Мова вчителя чітка, розмірена, зрозуміла учням, емоційний  контакт вчителя з класом  - високий.
Урок фізичної культури (вчитель Лебідь Є.А.) пройшов на базі 6 класу. Тема уроку «Баскетбол». Метою діяльності педагога на уроці є формування  основи для забезпечення й усебічного розвитку здоров’я учнів; підвищення  рівня фізичної підготовленості; формування й поліпшення основних життєво важливих рухових навичок, умінь та пов’язаних з ними знань; підготовка до активної участі в забезпеченні повноцінного тривалого життя в природних, техногенних та соціальних умовах, які постійно змінюються.
    На уроці фізичної культури  Лебідь Є.А.  був забезпечений  інтенсивний розвиток в учнів основних рухових якостей з урахуванням сенситивних періодів розвитку дітей шкільного віку. Заняття характеризувалося високою щільністю, реалізацією принципів індивідуалізації та диференціалізації навчання. Підводячи підсумки частини чи цілого уроку, вчитель практикує використання методу розбору, який у старших класах має колективний характер. Вміло проводить дозування фізичних навантажень. При цьому застосовуються  різні засоби-повідомлення теоретичних знань в інтервалі відпочинку, зміна діяльності тощо.


Майстер – класи були проведені вчителями:
     Коваль Л.В., вчитель фізики;
     Панкратьєва – Чередник Н.Г., вчитель початкових класів;
     Білий О.І., вчитель музичного мистецтва.
Коваль Л.В. провела фрагмент уроку «Види палива. Кількість теплоти яка виділяється при горінні палива». Мета майстер – класу показати вчителям можливості підвищення зацікавленості учнів на уроці: стимулювання  їх уваги, роль експерименту та дослідницької роботи, робота в групах; роль уроку фізики в соціалізації підростаючого покоління( на прикладі діяльності італійського фермера).
Панкратьєва – Чередник Н.Г. продемонструвала низку інтерактивних вправ та методів, які дозволяють вчителю початкової школи зробити урок  -  цікавою подорожу  з учнями у світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість кожної дитини від відчуття успіху. Вчителька перебуває у постійному пошуку сучасних методів організації навчально-виховного процесу. У своїй роботі використовує елементи проблемного, розвивального, інтерактивного навчання. Велику увагу приділяє ролі самостійної практичної і розумової пізнавальної діяльності, розвитку навичок контролю та самоконтролю в процесі цілеспрямованого організованого пошуку знань.
Білий О.І. вчитель музичного мистецтва показав фрагмент уроку «Жанрова палітра інструментальної музики. Рондо» на базі учнів 6 класу. Урок був дуже цікавий з точки зору форми проведення – розмова товаришів в програмі «Скайп». Урок супроводжувала яскрава мультимедійна презентація, автором якої є сам вчитель. Порівнюючи способи виконання однієї й тієї ж п’єси Л.Бетховена «До Елізи», вчитель вміло розкриває перед дітьми чарівний світ інструментальної музики, її різноманіття.

 


Всі представлені професійні напрацювання вчителів  були проведені на високому методичному, науковому та організаційному рівні. Учні, які були задіяні при проведенні Марафону, сприйняли його проведення з энтузиазмом, демонстрували бажання і в подальшому брати участь в подібних міроприємствах. Провідної темою проведених уроків та їх фрагментів був показ вчителями результатів роботи над цьогорічною методичною темою школи «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі», слідуючим логічним етапом якої буде створення моделі навчального соціалізуючого простору нашого навчального закладу.

 


Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтов - uCoz